themoviemaster

filmer, tv-serier och kändisar

Trollkarlens lärling

Skrivet 2010-12-13 @ 17:12:20
Idag har jag sett trollkarlens lärling eng.. (the sorcerer's apprentice)
Kända personer: Nicolas Cage
Den handlar om Dave, när han är tio så går han av misstag in i ett hus. Mannen i huset (balthazar) säger att han ska hålla en liten järndrake. När Dave tar tag i den så vaknar draken till liv och lägger sig runt hans pekfinger. Han är trollkarlens lärling. Helt plötsligt försvinner Balthazar och kommer inte tillbaka förrän tio år senare när Dave är tjugo, nu vill Balthazar ha hjälp att stoppa en ond trollkarl med en ond plan.
Jag tyckte att filmen var helt ok, fast jag tycker den påminner en gnutta om Percy Jackson filmen. Plus att det känns som man sett det förut. Jag gillar heller inte han som spelar rollen Dave, inte min typ av skådespelare. betyg 3 av 5 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback